torstai 28. helmikuuta 2008

Minun jämälankasukkani

Tässä ovat nyt nämä Novitan Neulon jämälankasukkavaihtoon nyhertämäni sukat. Näihin on upotettu Novitan Bambinoa, Schoeller & Stahlin Pomponia, jotain epämääräistä mohairlankaa sekä Austermannin Step -lankaa. Malli on MagKnitsin Jaywalker. Varteen olen tyytyväinen, se näytti hyvältä, kantapää oli kiva kun en ollut tuollaista aiemmin tehnyt. Mutta tuo Stepillä tehty osuus meni jotenkin omituisesti kieroon. Johtuu varmaan minun kireästä käsialastani.



Kärkeen tuli Kitchener Stitch -lopetus, suomeksi tämä taitaa olla silmukointia. Kun luin tuota ohjetta, en tiennyt mitä tuo tarkoittaa joten googletin ja katselin parit videot. Tämä oli minusta paras, tässä hoetaan ikään kuin mantrana knit & purl, purl & knit. Olenhan minä tällä tavalla olkapäitä yhdistellyt, mutta tässä opin nyt vihdoin viimein tekemään sen siististi.

Kaiken kaikkiaan tämä oli hauska pikkuprojekti. Jos teen vielä sukkia tällä mallilla, pitää minun valita jotain tiukempaa sukkalankaa tai sitten Sisun tyyppistä. Pehmeästä sukkalangasta minä en saa kaunista jälkeä tällä mallineuleella.

Ei kommentteja: