maanantai 28. tammikuuta 2008

Lankaostoksilla

Olen päättänyt pienentää lankavarastoani, mutta tämä tammikuu on ollut täysi katastrofi. Ensinnäkin, paikallinen lankakauppa lopettaa ja siellä on nyt laatulankoja saatavana alennuksella. Olen käynyt siellä nyt kaksi kertaa ja ostanut noin 1,8kg lankaa.


Tässä kantamukseni ensimmäisestä vierailusta paikalliseen lankakauppaan, mukaan tarttui seuraavia lankoja: Marks & Kattens Eco Ull, Sandnes Lanett, Sandnes Smart, Regia Color 4 fähig ja Regia Galaxy 4 fähig.


Toisen käynnin jälkeen kotiin vietiin seuraavia lankoja: Sandnes Sisu, Sandnes Smart ja Schoeller & Stahl Fortissima Socka.

Piti käydä nyt vielä tammikuun puolella, koska olen liittynyt Lankahamsterit-kampanjaan ja yritän olla ostamatta lankoja helmikuun ajan. Saa nähdä pitääkö langan ostoboikotti sitten kun tulee superalennukset ja lankaa saa ulosheittohintaan. Toivottavasti osuu tammi- tai maaliskuulle.

Lisäksi olen antanut itselleni luvan tutustua paikallisiin lankakauppoihin ollessani eri puolilla Suomea. Tammikuussa olen päässyt käymään Kuopiossa ja Lappeenrannassa uimakisojen merkeissä ja tänään olen Tikkurilassa työn merkeissä.

Kuopion tuliaiset

Kuopiossa kävin Neuleeksi- ja Pistoz-liikkeissä. Neuleeksi:n valikoimat oli enimmäkseen Novitaa, mutta myös jonkun verran jotain muuta. Sieltä ostin itselleni 200 grammaa kahta eri väriä Hjertegarnin ohutta sukkalankaa. Pistoz-kaupassa oli lankojen lisäksi myös kankaita ja muita ompelutarvikkeita, langoille ei ollut paljon tilaa, langat olivat kuitenkin mielenkiintoisia. Itse en ollut aiemmin päässyt Noroja hypistelemään, mukaan tarttui 150 grammaa Noron Kureyon -lankaa.

Lappeenrannassa kävin Pyöröpuikossa, olin jo ehtinyt unohtaa kuinka ihana kauppa se on. Pitkään hypistelin kaikkea, mutta lopulta hillitsin itseni ja ostin vain 100grammaa Noron Kureyon -lankaa.

Lappeenrannan tuliaiset

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Muistatko vielä mitä Norot maksoi Pyöröpuikossa?? Saatan mennä piakkoin siellä käymään ;)