maanantai 7. heinäkuuta 2008

Pinkki purskahdus

Tulin siihen tulokseen, että en tykkää neuloa Novitan Samosta. En pääse sinuiksi neuletiheyden kanssa, tuloksena on joko liian tiukkaa tai liian löysää. Pesin nyt keväällä viimeistelemäni pinkin Samos-jakun ja lopputulos oli erikoinen. Vartalo-osa löpsähti, hihat pysyivät ennallaan. Pistän tuon häpeämään jonkun hyllyn takareunalle, puran joskus ja teen siitä jotain ihan muuta.

Samos on mukavaa virkattavaa, nyt valmistui kesäkassi. Samoksen jämiä on enää reilu 100 grammaa. Lisäksi minulla on puolisen kiloa siniturkoosikirjavaa Samosta, siitä neulon äidilleni verkkojakun synttärilahjaksi. Kun nämä Samokset on saatu neulottua, uutta ei enää tähän taloon tule.



Ohje: Inga's Häkelbeutel
Lanka: Novita Samos & Samos Lollipop
Koukku: 4mm
Langan menekki: 234 g

Tykkään laukun mallista, mutta omaan käyttöön tämä ei nyt noiden värien vuoksi tule. Luultavasti annan tämän vaaleanpunaista rakastavalle siskon tytölle 5v. Olen täysin kyvytön kertomaan, miksi olen joskus näitä värejä ostanut. Luultavasti sulovilenismi oli iskenyt ja olin saanut nämä halvalla. Nyt sain onneksi nämä kaksi väriä lähes loppuun, enää pitäisi saada ihan vähän upotettua jonnekin.

Samos on jonkun verran pehmeää ja jos jotain painavaa tässä aikoisi pitää, täytyisi kassi varmaan vuorittaa. Tiukasta puuvillasta taitaa tulla niin jämäkkä, ettei vuoritus ole tarpeen painavammillekaan tavaroille. Teen tällä mallilla ihan varmasti vielä joskus kassin itselleni. Ohjeessa käytetetystä langasta virkattaessa tulisi laput tehtyä yhdellä värillä ja kaikki langanpäät saisi upotettua saumoihin. Lahjalaatikkoon voisin virkata muutaman kassin lankavaraston ohuista puuvilloista kaksinkertaisena.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Ihana tuo kassi,minä aina ihailen virkattuja kasseja! Lace ribbonisi on myös onnistunut, minä tein niitä keväällä 2 kpl merinosilkistä, ne on jo lahjoitettu eteenpäin mutta neulon kunhan kerkiän itsellenikin.

Mohariina kirjoitti...

Pienien palojen virkkaaminen on joutuisaa ja tuntuu, että valmista syntyy nopeasti. Virkkaajana olen sen verran laiska, etten jaksa seurata/kykene seuraamaan monimutkaisia malleja.