lauantai 23. helmikuuta 2008

Sukkatrilogia ja iso jako

Tänään olimme vihdoin kaikki kotosalla samaan aikaan, pääsimme jakamaan kolmet samalla mallilla eri lankoja käyttäen neulomani sukat. Tämä oli mahdollista, koska minulla,Pojalla ja Tytöllä on kaikilla tällä hetkellä suunnilleen sama kengännumero.



Yllä kuvassa ovat kaikki sukat. Viimeisenä valmistuivat nuo Avaruussukat, langan kulutus oli näissäkin 62g ja nämä oli tikuteltu niillä 3mm bambupuikoilla. Koska olen neulonut vähiten Pojalle, sai hän valita ensimmäisenä. Minkähän väriset sukat Poika 12v valitsee?


Aivan oikein, kuvasta hävisivät kaikkein miehekkäimmät eli harmaavalkoiset sukat, Schoeller & Stahlin Fortissima Socka Colorista neulotut sukat. Jäljelle jäivät siis Regian 4-fähig Galaxy - ja Austermann Step -sukat. Kummatkohan Tyttö 15v valitsee?


Ja taas oli helppo arvata, valinta kohdistui noihin Avaruussukkiin. Jee, minä sain Steppi-sukat. Olen neulonut Step-langasta aika monet sukat lahjaksi, kiva on itsekin pitää näin ihanasta langasta tehtyjä sukkia.

Tänään sain vihdoin valmiiksi myös Novitan Neulomon jämälankasukkavaihdon sukat. Laitan kuvia tänne, kunhan vaihtikseni on saanut sukat perille. Nimensä mukaisesti sukkiin käytettiin jämälankoja, pääsin eroon neljästä lankanöttösestä ja lankaa kului kahdesta muustakin. Käytin sukkiin 82 grammaa ohuehkoja lankoja. Malli oli monimutkaisin tähän asti tekemistäni sukista, joten aikaa meni nyhertäessä. Sukissa oli minulle uudenlainen kantapää ja lopetus. Mutta lisää aiheesta kunhan sukat ovat perillä.

Ei kommentteja: